سفارش تبلیغ
صبا ویژن

چگونه یک وبینار درست کنیم؟

نحوه ساخت وبینار را مرحله به مرحله توضیح خواهیم داد.

1. اهداف، مخاطبان و موضوع را تعریف کنید

اول از همه، اهداف باید مشخص شود. این موارد با توجه به نیازتان تعیین می‌شود.پس از تعیین اهداف وبینار، باید به این فکر کنید که چه مخاطبانی را می‌خواهید هدف قرار دهید؟ شما باید محتوا را برای مخاطب مورد هدف خود تنظیم کنید. همچنین، این به شما کمک می‌کند ابزارهای مورد استفاده و روش‌های گردهمایی و انتشار را انتخاب کنید.

شما از قبل اهداف و مخاطبان خود را دارید. در نهایت زمان انتخاب موضوع خوب برای وبینار فرا رسیده است که باید با مخاطب هدف شما مرتبط و با هدف وبینار هماهنگ باشد. برای انجام این کار، باید در مورد نیازهای خاص مخاطب هدف خود و آنچه می‌توانید برای کمک به آنها یا آموزش آنها انجام دهید تحقیق کنید. علاوه بر این، انتخاب فردی که در این صنعت متخصص باشد برای ارائه وبینار مهم است.

بیشتر بخوانید: نکات مدیریت زمان در یک وبینار

2. برنامه ریزی وبینار

پس از انتخاب اهداف، مخاطبان و موضوعی که قرار است پوشش داده شود، وقت آن رسیده که ترتیبات لجستیکی بیشتری برای برنامه ریزی وبینار انجام دهید.اول از همه باید بستر مناسبی را برای پخش محتوا انتخاب کنید. برخی از آن‌ها رایگان و برخی دیگر پولی هستند. شما فقط باید بفهمید که کدام ابزار با نیازها و اهداف شما مطابقت دارد. به عنوان مثال، در حالی که برخی از پلتفرم‌ها به شما امکان ضبط و ذخیره ویدیو را می‌دهند، برخی دیگر نیاز به پرداخت دارند. بنابراین، باید نحوه عملکرد برنامه برای پخش وبینار را با جزئیات بیاموزید.سپس، باید یک روز و زمان مشخص را برای رویداد تعیین کنید تا جلسه را برنامه ریزی کنید و کد دعوت را برای ورود افراد به وبینار ایجاد کنید. در مورد وبینار دیجیتال مارکتینگ، در نظر بگیرید که باید تاریخ و ساعتی از روز باشد که کاربران بتوانند به راحتی با هم ارتباط برقرار کنند، مثلا در آخر هفته.

نکته دیگری که به شما می‌دهیم این است که 15 دقیقه قبل از شروع وبینار، ورود به جلسه را فعال کنید تا کاربران بتوانند از قبل وصل شده و از کارکرد اتصال اینترنتی، صدا و تصویر اطمینان حاصل کنند.

3. محتوا و ساختار

اطلاعاتی که باید به اشتراک گذاشته شود بسیار اهمیت دارد. همچنین باید در نظر داشت که هم آموزشی و هم سرگرم کننده باشد. از تمام خلاقیت خود استفاده کنید تا وبینار را به تجربه ای فراموش نشدنی برای مخاطبان تبدیل کنید.

4. توزیع رویداد و فراخوان برای شرکت کنندگان

در نهایت، ترویج وبینار یکی از مهم‌ترین مراحل است زیرا از این طریق می‌توانید شرکت کنندگانی را جذب کنید که علاقه‌مند به شنیدن موضوع هستند و به طور بالقوه می توانند مشتریان شما شوند.به طور عمده اگر اهداف شما معطوف به بازاریابی دیجیتال است، از همه کانال‌های خود برای تبلیغات وبینار استفاده کنید. به عنوان مثال، می توانید تبلیغات رایگان در وب سایت و حساب‌های رسانه‌های اجتماعی خود و همچنین تبلیغات پولی موتور جستجو ایجاد کنید.

امیدواریم مقاله امروز به شما کمک کرده باشد تا درک کنید که چگونه یک وبینار گام به گام برای تقویت طرح بازاریابی دیجیتال برند خود ایجاد کنید. همچنین می توانید از این استراتژی برای آموزش کارکنان شرکت خود استفاده کنید.